Önemli not : At diğer taşların üzerinden atlayabilir.
Fil
Filler ikiye ayrılır:
Kutup fili
Güney fili.
Şimdi ikiye ayrılır deyince öyle binlerce farkı var sanmayın.Tek özellikleri
Güney fili beyaz kare de
Kutup fili siyah kare de
Yaşar.
Resimdede görüldüğü gibi Filler çapraz gider,çapraz yer.
Kale
Düz ve yan gider.Düz ve yan yer.
Ayrıca Fil ile birleşince bir veziri oluştururlar
Vezir
Önünü kesen bir taş olmadığı sürece her türlü gidebilir.Kale ve filin birleşmesinden oluşur.Resimde ki gibi her türlü adam yiyebilir.
Şah!
O giderse oyun biter.Tek kareye mahsus olmak üzere her türlü gidebilir.Eğer rakibiniz bir kareyi koruyorsa o kareye gidemezsiniz.Ama korumasız bir taşı yiyebilirsiniz.Son olarakta şah çekilirse şahınızı oynatmak zorundasınız.Bu taş konusunda hassas olun.
ROK
Rokun kuralları.
-Eğer şahınızı daha önce oynattıysanız rok yapamazsınız.
-Eğer rok yapacağınız kaleyi oynattıysanız rok yapamazsınız.
-Rok yapmak için önce şaha dokunmalısınız.
-Rok yapmak için en az yerinde duran bir kalenizin olması gerekir.
-Eğer arada taş varsa rok yapamazsınız.
-Roklar ikiye ayrılır : Uzun Rok - kısa Rok
Uzun rok pozisyonu
Uzun Rok yapıldıktan sonra ki pozisyon
Kısa rok pozisyonu
Kısa rok sonrası
Öğrenmeniz dileğiyle.
23 Mayıs 2010 Pazar
Satranca Yakından Bakış
TAHTAMIZI TANIYALIM!
Resim de gördüğünüz bir satranç tahtasıdır.Tam olarak 64 tane karesi bulunmaktadır.
Bu kare üzerin de taşlar bulunur.
Taşlarınızın dizimi şu şekilde olmalıdır ;
A2 B2 C2 D2 E2 F2 G2 H2 karelerinde piyonlar yerleştirilmelidir.[Beyaz için]
A1 ve H1 karelerinde kaleler yerleştirilmelidir. [Beyaz için]
B1 ve G1 karelerine atlar yerleştirilmelidir. [Beyaz için]
C1 ve F1 karelerinde filler yerleştirilmelidir.[Beyaz için]
D1 karesine Vezir yerleştirilmelidir. [Beyaz için]
E1 karesine de Şah yerleştirilmelidir.[Beyaz için]
Siyahları bunların karşısında rahatlıkla bulabilirsiniz.
Önemli not : Şah her zaman kendi rengine ters bir karede olmalıdır.
Mesela:
Siyah Şah bir beyaz kare de olmak zorundadır.Yani vezir ile karıştırıyorsanız bu size kolaylık sağlar.
Önemli not : Beyaz her zaman 1-2 karelerine , siyah her zaman 7-8 karelerine yerleşmelidir.
TAŞLAR VE DEĞERLERİ
Oyunda ki en önemli şeylerden birisi,taşlar.Eğer taşınızı bilmiyorsanız oynamasını da bilmiyorsunuzdur.Böylece rakibinize kolaylıkla yenilebilirsiniz.Öncelikle taşların değerleri :
Piyon : 1 Puan
At : 3 Puan
Fil : 3 Puan
Kale : 5 Puan
Vezir : 9 Puan
Şah : Sonsuz puan [Bkz:Red Bull]
Görüldüğü gibi piyon düz gider çapraz yer.Yani düz gidip düz yiyemez.
Sadece oyunun başına mahsus olarak ikişer kare atlayabilir.
Ama oyun boyunca sadece tek kare atlayabilir.
At:
Görüldüğü gibi " L " gider " L " yer.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder